Töltés

A Tommy Hilfiger-ről

A Tommy Hilfiger story

Tommy3

A Tommy Hilfiger story


A Tommy Hilfiger a Babyboom végső szakaszának gyermeke, aki 1951-ben látta meg a napvilágot a New York állambeli Elvirában. Azt hogy az üzlet és legfőképpen a divat, már fiatal korában is érdekelt mi sem bizonyítja jobban, minthogy már középiskolás korában összeállt két cimborájával és megnyitották kis ruhaboltjukat. Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy az üzlet viszonylag hamar becsődölt, amit mondjuk csupán 150 dolcsi és 20 kopott farmernadrág bánt.


Ez a, mondjuk úgy kezdeti kudarc azonban nem szegte kedvét az ifjú Hilfigernek, aki néhány év múlva újra próbálkozott, azonban ekkor már céltudatosan Manhattanban bérelt magának üzlethelyiséget, hiszen tudta, hogy közel kell ülnie a tűzhöz. Bár már a 80-as években is komoly sikereket könyvelhetett el a tengerentúlon egyre ismertebbé váló márka, az igazi áttörést mégis a 90-es évek hozta meg.

Ezen siker egyik titka az volt, hogy a 90-es évektől a Tommy Hilfiger kollekciók mindig követték az épen legnépszerűbb zenei irányzatokat stílusukkal és megjelenésükkel. A 90-es évek közepén, mikor minden fiatal gengszter rapper szeretett volna lenni az Egyesült államokban, akkor a Tommy Hilfiger kollekciókban is feltűntek a bő nadrágok és a lezserebb pulóverek, de a márkára jellemző hanyag eleganciát mégis megőrizték. Ekkorra a Tommy Hilfiger olyan népszerű divatmárkává vált, hogy a trendi nők is ilyen cuccokat szerettek volna hordani. Mivel ekkor női kollekciója még nem volt a cégnek, ezért maradtak a férfi ingek, melyek hordásával igazi divathullám söpört végig a fiatal, céltudatos és stílusos nők körében. Ennek sikerén felbátorodva Tommy Hilfiger 1995-ben piacra dobta első női kollekcióját, melyben a a férfi ingeit és farmernadrágjait alakította át egy kicsit szexisebb fazonúvá.

Még ebben az évben, vagyis 1995-ben, az Amerikai Divattervezők Tanácsa Tommyt választotta meg az év férfi divattervezőjének. Azt gondolhatnánk, hogy ezzel a csúcsra ért divattervező egy kicsit visszavett a lendületből, de nem így történt. Hogy miért? Mert ő egy ízig-vérig amerikai divatmogul, aki kifogyhatatlan mértékű inspirációt képes meríteni az Egyesült Államok multikulturális sokszínűségéből. Ráadásul saját bevallása szerint ő imádja ezt a fajta sokszínűséget, mely rendre megihleti, így képesek kollekciói szerves részévé válni az amerikai álomnak, mindegy hogy abban az egyetemi kampuszok ódon entellektualitása, a kaliforniai szörfösök lazasága, vagy éppen a hamptoni luxus pompája tükröződik.

A divattervező sikere természetesen egyet jelentett a cég sikereivel is, melynek 2004-ben már több mint 5400 alkalmazottja volt és az éves bevétele elérte az 1,8 milliárd dollárt. Ez azért elég komoly teljesítmény azt figyelembe véve, hogy honnan is indult maga a márka. Bár, ha jobban belegondolunk, akkor nem is olyan meglepő ez a siker, hiszen az a fajta autentikusság és eredetiség, amelyet a Tommy Hilfiger mindig is képviselt, egyre népszerűbbé vált az elmúlt évtizedekben, így a márka mára egyértelműen a valóban divatot teremtő kevés cég egyike.

Persze a töretlen sikerhez nem csak divatos ingek, farmerek és pólók járultak hozzá, hiszen maga a divattervező is rengeteget tett azért, hogy folyamatosan fennmaradjon a divatvilág érdeklődésének felszínén. Az amerikai sajtó gyakran visszhangzik a több mint 60 éves divattervező botrányaitól, melyek mellett azért egy könyvet is sikerült megjelentetnie. A kollekciós pedig folyamatosan bővül, hiszen a divat nem merül ki csupán a ruhákban. Mára a Tommy Hilfiger életérzést megkaphatjuk cipőktől, óráktól, parfümöktől, sőt még lakberendezési kiegészítőktől is.

tommy2 mod